Tour de Dialyse

Tijdens de Tour de Dialyse van 18 t/m 23 september 2023 fiets je tijdens het dialyseren (hemodialyse) in je eigen dialysecentrum virtueel de route van de ‘live’ Coast to Coast Challenge. Ga alleen of samen op ontdekkingstocht en zie de mooiste plaatsen op de interactieve fietsroute van Zoutkamp naar Zoutelande. De virtuele route bevat ook unieke beelden van de start, tussenstop bij de Nierstichting in Bussum en de finish van de Coast to Coast Challenge. Met speciale fietsen en apparatuur bewonder je Nederland vanuit de dialysestoel, hoe bijzonder is dat!

Met dit evenement halen we geld op voor de Nierstichting. Samen strijden we voor het voorkomen, behandelen en genezen van nierschade. Bewegen tijdens jouw dialyse heeft meerdere voordelen:

• Je bloedsomloop verbetert, waardoor afvalstoffen makkelijker worden verwijderd.
  • Fietsen helpt tegen kramp, omdat vocht makkelijker wordt afgevoerd.
  • Je werkt aan je conditie en spierkracht.

Voor bepaalde voordelen moet je een langere periode fietsen; denk aan het opbouwen van conditie en spierkracht. Met de Tour de Dialyse willen we als Nierstichting de voordelen van bewegen tijdens dialyse onder de aandacht brengen. Als je nog niet eerder hebt gefietst, is dit een mooie kans om hiermee kennis te maken. We willen jou als nierpatiënt graag stimuleren/enthousiasmeren om de voordelen van bewegen zelf te ervaren en ook in de toekomst te blijven fietsen.

Aanmelden
Wil je deelnemen? Klik op Maak een actie aan en en meld je eenvoudig aan als teamlid bij jouw dialysecentrum. Na afronding van je aanmelding ontvang je van ons een bevestiging. Door je aan te melden krijg je een eigen, unieke actiepagina, waarop je je kunt laten sponsoren door familie, vrienden en bedrijven. Meld je aan voor 4 september, maar liefst eerder, dan ben je verzekerd van een leuke goodiebag. Laten we er samen een geslaagd evenement van maken!

Heb je vragen over het aanmelden? Dan kun je mailen naar tourdedialyse@nierstichting.nl of het team van jouw dialysecentrum om hulp vragen.

Steun nierpatiënten in hun fietstocht
Wil jij de deelnemende nierpatiënten steunen in hun fietstocht? Dat kan door te doneren op één van de deelnemers of op een team.

Hoe werkt Fietslabyrint?
Fietslabyrint is een systeem waarmee je interactieve fietstochten kan maken, in dit geval van de route van de Coast to Coast Challenge. Het beeldscherm waarop de fietsroutes worden getoond, is aangesloten op een hometrainer of andere bewegingstrainer. Stop je als fietser met trappen, dan stopt ook de fietsroute op het scherm. De beelden zijn levensecht en op keuzemomenten kun je zelf kiezen welke kant je op wil, wat zorgt voor een unieke ervaring.

Hoe lang duren de fietsroutes?
Dit verschilt. De meeste routes zijn tussen de 15 tot 20 minuten, maar er zijn ook langere routes. Als de route is afgelopen, kun je gewoon een nieuwe route opstarten. Of tussentijds wisselen kan ook.

Hoeveel etappes kan ik fietsen?
Er zijn in totaal 16 etappes op de route van de Coast to Coast Challenge die je van 18 tot en met 23 september kunt fietsen. We willen als Nierstichting bewegen tijdens het dialyseren stimuleren. Het maakt daarbij niet uit of je 1 of 10 etappes fietst, het gaat erom dat je in beweging bent. De keuze is aan jou hoeveel etappes je wilt en kunt fietsen. Daarnaast is het belangrijk dat alle deelnemers binnen jouw dialysecentrum de mogelijkheid hebben om minimaal één keer te fietsen.

Bekijk alle
€ 100 18-10-2023 | 17:16 Aan: Niercentrum Midden- Nederland, locatie Harderwijk Bewegen bij nierpatienten ,heel belangrijk, Kortom een geweldigtoject !
€ 100 12-10-2023 | 14:00 Aan: Dialyse Centrum Groningen, locatie Assen
€ 15 27-09-2023 | 18:33