Jeroen Bosch Ziekenhuis dialysecentrum

JBZ NEVER ENDING TOUR TEAM

Dialyse patiënten in ons dialysecentrum krijgen een zo optimale behandeling aangereikt. Ik wil aantonen dat fietsen tijdens de dialyse onderdeel hiervan uit gaan maken. Fietsen tijdens de dialyse is een wezenlijk onderdeel van het behandelprogramma.
Er is toenemend bewijs voor de voordelen van regelmatige lichaamsbeweging bij chronisch zieken. Patiënten met chronisch nierfalen voorafgaand aan en na niertransplantatie zijn een van de doelgroepen waarin verhoogde gecontroleerde fysieke activiteit sterk wordt aanbevolen. Significante atrofie en verhoogd niet-contractiel weefsel zijn aanwezig in de spier van patiënten die hemodialyse ondergaan, wat gepaard gaat met slechte fysieke prestaties en een slecht resultaat van nierziekte. Interventies om de fysieke activiteit te verhogen of anderszins atrofie aan te pakken, kunnen dus de prestaties en kwaliteit van leven bij deze patiënten verbeteren.

€ 25 23-09-2023 | 11:54
€ 10 23-09-2023 | 11:23
€ 25 22-09-2023 | 13:33
€ 25 21-09-2023 | 16:58 We steunen Freek om zijn volharding en moed!
€ 50 21-09-2023 | 10:28