Hoe start ik een actie?

1. Bedenk een actie of doe mee aan een evenement
Zet een bijzondere sportprestatie neer en vraag om een donatie. Denk aan hardlopen, wielrennen of skaten. Of trek je kookschort aan, bak heerlijke muffins en verkoop ze in je omgeving. Organiseer een (online) pubquiz, zamel statiegeldflessen in of organiseer een sponsorloop op je school. Wees creatief en bedenk iets ludieks, alles is mogelijk!

2. Laat het iedereen weten
Om geld op te halen, heb je een actiepagina nodig. Deze maak je hier aan. Maak je actiepagina zo persoonlijk en volledig mogelijk met motivatie en foto. Dit helpt bij het werven van sponsoren. Download ons in actie logo voor op al jouw uitingen. Vervolgens laat je iedereen weten dat je in actie komt voor nierpatiënten. Kijk eens bij onze tips, die helpen je vast en zeker goed op weg.

3. Haal je doel
Jij bepaalt zelf hoeveel geld je ophaalt met je zelf bedachte actie. Als je mee doet aan een evenement, vragen we je om een bepaald bedrag op te halen. Wat je ook doet en hoeveel geld je ook ophaalt, jij ben goed bezig want je haalt geld op voor genezing van nierziekten. En dat vinden wij geweldig!

Start je eigen actie of doe mee aan een evenement