Tour de Dialyse 2025

Still to go

Van 17 t/m 22 maart 2025 kunnen dialyserende nierpatiënten (hemodialyse) vanuit hun eigen dialysecentrum meedoen aan de Tour de Dialyse. Een week lang fietsen deelnemers virtueel de route van de ‘live’ Coast to Coast Challenge. Alleen of samen kunnen zij de mooiste plaatsen ontdekken op de route van Zoutkamp naar Zoutelande. Onderweg zien ze unieke beelden van de start, een tussenstop bij de Nierstichting in Bussum en de finish van de Coast to Coast Challenge. Dankzij speciale fietsen en apparatuur kunnen patiënten vanuit hun dialysestoel genieten van Nederlandse landschappen, hoe bijzonder is dat!

Aanmelden
Samen met dialysecentra door heel Nederland maken we er weer een geweldige week van! Doen jullie ook mee? De inschrijving voor dialysecentra opent op 1 november 2024 om 12:00 uur. Wil jij op 1 november de link naar het inschrijfformulier ontvangen? Mail dan je naam en e-mailadres naar tourdedialyse@nierstichting.nl

Fietsen tijdens dialyse
Met dit evenement wil de Nierstichting de voordelen van bewegen tijdens dialyse onder de aandacht brengen. We willen dialysepatiënten stimuleren om de voordelen van bewegen zelf te ervaren en ook in de toekomst te blijven fietsen. Daarnaast kunnen deelnemers geld inzamelen voor de Nierstichting. Zo strijden we samen voor het voorkomen, behandelen en genezen van nierschade.

Vragen?
Heb je een vraag? Mogelijk staat het antwoord in onze FAQ. Je kunt je vraag ook mailen naar tourdedialyse@nierstichting.nl.