10 tips voor een succesvolle actie

Wil je je inzetten voor de Nierstichting en een verschil maken voor nierpatiënten? Hier zijn 10 waardevolle tips om je actie een succes te maken. Gebruik deze strategieën om meer donaties te verzamelen en je netwerk actief te betrekken!

• Maak Je Actiepagina Persoonlijk

Een authentieke actiepagina trekt meer aandacht. Voeg persoonlijke foto's toe en deel je verhaal. Vertel waarom je deze actie bent gestart en wat het voor jou betekent. Mensen doneren vaak omdat ze zich kunnen identificeren met jouw motivatie.

• Verzamel Initiële Donaties

Vraag een selecte groep vrienden en familie om als eerste te doneren. Deze vroege donaties kunnen een sneeuwbaleffect creëren en anderen aanmoedigen om ook bij te dragen. Het principe van sociaal bewijs speelt hierbij een belangrijke rol.

• Gebruik je E-mailhandtekening

Voeg de link naar je actiepagina toe aan je e-mailhandtekening. Zo maak je elke e-mail een kans om je actie onder de aandacht te brengen zonder dat het opdringerig voelt.

• Mondelinge Promotie is Krachtig

Vertel over je actie in persoonlijke gesprekken—of dat nu op school, je werk of bij sociale bijeenkomsten is. Vraag direct om steun en deel je actiepagina. Een face-to-face gesprek is vaak effectiever dan digitale communicatie.

• WhatsApp als Communicatiekanaal

Creëer een WhatsApp-groep met vrienden en familie om je actie te promoten. Dit maakt het gemakkelijk om informatie te delen en om iedereen te bedanken die heeft gedoneerd, wat anderen aanmoedigt om ook bij te dragen.

• Verspreid Jouw QR-code

Gebruik de unieke QR-code van je actiepagina. Print deze uit en hang hem op in je omgeving—zoals op je werk, in de sportschool of tijdens evenementen. Dit maakt het voor anderen eenvoudig om je pagina te bezoeken en te doneren.

• Deel Regelmatig Updates en Blogs

Houd je donateurs en supporters op de hoogte van je voortgang door regelmatig updates te plaatsen. Blog over je ervaringen, trainingen of bedank je donateurs openbaar. Dit versterkt de band met je achterban en vergroot de betrokkenheid.

• Betrek Donateurs in de Eindsprint

De laatste weken van je actie zijn cruciaal voor het binnenhalen van donaties. Vraag je donateurs om je te helpen bij het bereiken van je streefbedrag. Deel je laatste inspanningen en moedig hen aan om opnieuw bij te dragen of anderen te werven.

• Bedrijven voor Sponsoring Benaderen

Vergeet niet om lokale bedrijven of je werkgever te benaderen voor sponsoring. Veel bedrijven zijn bereid om een steentje bij te dragen. Als dank kun je hun logo op je actiepagina plaatsen of ze in je communicatie benoemen.

• Blijf Herinneren en Volhouden

Niet iedereen zal meteen doneren. Stuur vriendelijke herinneringen via e-mail of WhatsApp aan degenen die nog niet hebben bijgedragen. Herhaling helpt om de boodschap te verankeren en kan hen aansporen om hun steun te betuigen.

Hulp Nodig? Wij staan voor je klaar!

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij het opzetten van je actie? Neem gerust contact met ons op via actie@nierstichting.nl. We zijn hier om je te ondersteunen en ervoor te zorgen dat jouw actie succesvol wordt!

Deel Jouw Succesverhaal!

Heb je een inspirerende ervaring met je actie? Laat het ons weten! Stuur een bericht naar actie@nierstichting.nl en misschien delen wij jouw verhaal op onze social media-kanalen.