Zij gingen je voor!

Twijfel je nog hoe je je gaat inzetten voor mensen met nierziekten? Laat je inspireren door onze actiehouders. Mede dankzij onze actiehouders helpen we nierziekten de wereld uit.

Bekijk alle acties

Geef meer dan een feest

Anneke werd 80 jaar en heeft een paar kleine feestjes gegeven voor familie en vrienden. Vroeger was Anneke een actieve collectant, en har hart ligt nog steeds bij de Nierstichting. Ze heeft al haar gasten gevraagd een donatie te doen in haar verjaardags-donatiebox en daarmee een donatie kunenn doen aan de Nierstichting van € 500

Halve marathon Eindhoven

Finette loopt de halve marathon en heeft hier iniddels al € 750 voor opgehaald. Ze loopt om haar moeder te eren die 8 jaar geleden het leven heeft gered van de peetoom van Finette, door hem een nier te schenken.

Bedrijven in actie

Thuis@Baarn hield tijdens de collecteweek een speciale actie voor de Nierstichting. Eigenaar Gijs doneert binnenkort een nier aan zijn partner Richard. Tijdens de collecteweek stond de hele week in het teken van de Nierstichting. Zo haalden ze ruim 900 euro op.

Statiegeld actie

Jumbo Groningen en omstreken bestemde een maand lang het statiegeld op de flessen voor onder andere de Nierstichting. Dit leverde 1917,85 op

1 dag 100.000 stappen

Leonore en haar vriendin Geertje liepen in 1 dag 100.000 stappen van Haren Duitsland naar Groningen Nederland. Leonore haar moeder is dit jaar begonnen met dialyseren. Geertje wordt momenteel onderzocht of ze haar nier kan doneren. Ze haalden 2790 euro op!

Het Pieterpad in 10 etappes

Boy heeft 10 jaar geleden een nier ontvangen van zijn vader en kan sindsdien weer een normaal leven leiden. Om deze 10 jaar te vieren loopt Boy samen met zijn vader Hans het Pieterpad in 10 etappes. Inmiddels is hij halverwege en staat de teller op € 715

A marathon is a step to a world without kidney decrease

Nelleke van der Voort traint in haar woonplaats in de USA voor de marathon van Amsterdam, die zij samen loopt met haar neef Frank. Frank heeft 10 jaar geleden zijn nier gedoneerd aan de zus van Nelleke. Vanuit Amerika is Nelleke een grote campagne begonnen wat inmiddels ruim € 1400 heeft opgeleverd.