Jouw steun maakt het verschil!

Wil jij je inzetten voor een toekomst zonder nierziekten? Er zijn talloze manieren waarop jij een verschil kunt maken! Of je nu iets sportiefs, creatiefs of zakelijks wilt doen—jouw actie helpt direct bij het financieren van levensreddend onderzoek en betere behandelingen. Hieronder vind je inspirerende ideeën om je op weg te helpen.

Organiseer een Evenement

Of het nu een gezellige bingoavond, een kerstdiner, een closet sale of een creatieve workshop is, er zijn genoeg manieren om een evenement te organiseren. Verzamel vrienden, familie of collega’s en zet samen iets op poten:

• Bingo of quizavond: Een leuke manier om geld in te zamelen en iedereen te betrekken.
  • Closet sale: Ruim je kledingkast op en verkoop wat je niet meer draagt voor het goede doel.
  • Creatieve workshops: Organiseer een schildermiddag of sieradenworkshop waarbij deelnemers een donatie doen.

Lever Statiegeld in voor het Goede Doel

Met lege flessen en blikjes kun je eenvoudig bijdragen aan de Nierstichting. Start een statiegeld-inzamelactie op school, in je buurt of op kantoor. Doneer jouw statiegeld en help zo onderzoek naar betere nierbehandelingen mogelijk te maken. Kleine bedragen worden zo samen een grote impact!

Verkoop Je Eigen Creaties

Laat je creativiteit stralen! Verkoop je zelfgemaakte producten en steun daarmee de Nierstichting. Denk bijvoorbeeld aan:

• Cupcakes bakken: Bak kleurrijke cupcakes en verkoop ze aan vrienden, buren of collega’s.
  • Zelfgemaakte sieraden: Verkoop handgemaakte armbanden, kettingen of ringen via social media of op lokale markten.
  • Kerstdecoraties: Maak unieke kerstballen of versieringen en verkoop ze tijdens de feestdagen.

Organiseer een Sponsorloop

Wil je sportief aan de slag? Organiseer een sponsorloop of loop zelf mee met een bestaand evenement. Of het nu gaat om een marathon of een kleine wandeltocht, iedere stap telt. Laat je sponsoren door vrienden, familie en collega’s, en maak van jouw kilometers een steun voor nierpatiënten.

Ga Sportief de Uitdaging Aan

Ben je graag actief bezig? Daag jezelf (en anderen) uit voor een sportieve prestatie. Denk aan een fietstocht, zwemmarathon of obstacle run. Laat je sponsoren voor elke kilometer die je aflegt en maak een enorme impact voor mensen met nierziekten.

Acties voor Scholen

Betrek je school bij de strijd tegen nierziekten. Of je nu leerling of leraar bent, samen kun je iets geweldigs neerzetten:

• Sponsorloop op het schoolplein: Organiseer een sponsorloop waarbij de leerlingen rondjes rennen en gesponsord worden door familie en vrienden.
  • Statiegeld inzamelen: Laat leerlingen lege flessen en blikjes meenemen naar school en doneer het ingezamelde geld.
  • Cupcake verkoop: Bak samen met je klas en verkoop cupcakes tijdens de pauze voor het goede doel.

Acties voor Bedrijven

Wil je met jouw bedrijf een verschil maken? Er zijn verschillende manieren om als organisatie in actie te komen:

• Inzamelactie of benefietdiner: Organiseer een bedrijfsfeest of kerstmarkt waarbij de opbrengst naar de Nierstichting gaat.
  • Productlancering of dienst koppelen: Verbind je product of dienst aan een actie voor de Nierstichting en doneer een percentage van de opbrengst.
  • Teambuilding met impact: Daag je collega’s uit voor een sportieve prestatie, zoals een teammarathon, en maak er een teambuildingsevent van.

Creatieve Vrijheid: Jouw Eigen Idee

Heb je een uniek idee? Of het nu een muziekavond, een kunstveiling of een danswedstrijd is, alles is mogelijk! Zet jouw talenten in en organiseer een actie die bij jou past. De mogelijkheden zijn eindeloos, en elke bijdrage telt.

Start Vandaag Nog Jouw Actie!

Wil je meteen aan de slag? Maak vandaag nog je eigen actiepagina aan en laat zien hoe jij het verschil maakt voor de Nierstichting. Samen werken we aan een betere toekomst voor nierpatiënten. Laat je inspireren, kom in actie en maak impact!