1. Maak je actie aan of doe mee met een evenement

Van hardlopen tot statiegeld inzamelen, alles kan!

2. Laat het iedereen weten

Van je oma tot je buurjongen

3. Haal je doel

En help nierziekten genezen

Start nu!
Geld inzamelen kost tijd. Hoe eerder je start, des te groter de kans dat je jouw streefbedrag haalt. Dus start direct!
Vertel uit je hart
Plaats een foto van jezelf met daarbij een motivatie die uit je hart komt. Zo laat je zien dat jouw actie een donatie meer dan waard is.
Durf te vragen
Vertel iedereen over jouw actie en waarom je hun steun nodig hebt. Lastig? Onthoud: je vraagt het niet voor jezelf, maar voor nierpatiënten.
Leg de lat hoog
Als de eerste donatie een hoog bedrag is, zijn opvolgende donaties ook hoger. Vraag daarom of iemand die je goed kent de eerste donatie wil doen.
Zet alles in
Vertel iedereen over jouw actie. Ook via online kanalen als e-mail, WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn.
Wees persoonlijk
Bel, mail of app mensen persoonlijk, niet via een groepsmail of groeps-WhatsApp. Vertel over je actie en waarom hun steun hard nodig is.
Maak het makkelijk
Vermeld altijd duidelijk de link naar jouw actiepagina en geef uitleg hoe mensen kunnen doneren. Je kunt ook contante donaties aannemen.
Vraag nog eens
Gebruik de kracht van de herhaling. Deel updates over je actie en herhaal je verzoek dus gerust nog eens!
Promoot je actie
Zet je actie in de schijnwerpers. Bel met de lokale media en maak hen enthousiast over je actie.
Bedank je sponsors
Bedank elke sponsor persoonlijk voor zijn of haar donatie. Daarmee laat je jouw waardering zien én inspireer je anderen om jouw actie te steunen.
Waarom is het belangrijk om in actie te komen voor nierpatiënten?

Een nierziekte heeft een grote impact op je lichaam en je leven. Nog steeds overlijdt jaarlijks 1 op de 6 dialysepatiënten. Tegelijkertijd is de wachtlijst voor een donornier lang. Door in actie te komen voor de Nierstichting steun je wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van nierziekten en draag je bij aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier.

Hoe kan ik contant geld overmaken?

Je zamelt misschien ook contant geld in voor je actie, bijvoorbeeld door een collecte of verkoop. Stort dat geld eerst op je eigen rekening. Ga daarna naar je actiepagina en klik op ‘Steun deze actie’. Maak het bedrag over naar je eigen actie zodat het automatisch bij de totale opbrengst wordt opgeteld.

Hoe start ik een eigen actie?

In 5 minuten start je je eigen actie. Volg deze stappen:

• Ga naar deze pagina om je eigen actie aan te maken.

• Kom je als individu in actie? Selecteer dan ‘ik’ bovenaan de pagina. Klik op ‘wij’ als je een team wilt starten.

• Vul vervolgens je gegevens in en geef je actie een naam.

• Geef aan of je als particulier of bedrijf meedoet.

• Laat weten waarom en/of voor wie jij in actie komt.

• Upload een foto voor je actiepagina.

• Geef aan wanneer je actie plaats vindt.

• Bepaal wat het streefbedrag is voor je actie.

• Vul je adresgegevens in.

• Vul je e-mailadres in en maak een wachtwoord aan voor je actiepagina.

• Je ontvangt automatisch een bevestigings e-mail met een link. Klik op de link in de e-mail om je account te activeren.

Nu is je actiepagina klaar voor gebruik! Je kunt je streefbedrag, foto en motivatie altijd nog aanpassen.

Hoe doe ik mee aan een evenement?

In 5 minuten doe je mee aan een evenement. Volg deze stappen:

• Ga naar deze pagina om je aan te melden voor een evenement.

• Kies het evenement waaraan je wilt meedoen.

• Vul je gegevens in. Klik op ‘wij’ als je een team wilt starten.

• Geef aan of je als particulier of bedrijf meedoet.

• Laat weten voor wie en waarom jij in actie komt.

• Upload een foto voor je actiepagina.

• Bepaal wat het streefbedrag is voor je actie.

• Vul je adresgegevens in.

• Als het een betaald evenement is, ga je nu eerst naar de betaalomgeving.

• Vul je e-mailadres in en maak een wachtwoord aan voor je actiepagina.

Hoe beheer ik mijn actie?

Login om je actie te bekijken. Klik op je actie en selecteer bovenaan de pagina ‘bewerken’. Je kunt nu je actie aanpassen. Wil je niet dat je actie zichtbaar is op het actieplatform? Klik dan bovenaan je actiepagina op ‘verbergen’. Door op ‘publiceren’ te klikken, maak je je actie weer voor iedereen zichtbaar.

Kan ik nog een keer in actie komen?

Natuurlijk! Als je al een keer een actie bij ons hebt gedaan, kun je heel simpel een nieuwe actie starten. Log in en klik daarna op ‘Mijn acties’. Op deze pagina zie je onder jouw acties de knop ‘Nieuwe actie’.

Ik heb me aangemeld als individuele deelnemer maar wil nu toch meedoen met een team, kan dat?

Ja, dat kan. Stuur een e-mail naar actie@nierstichting.nl met je naam en het team waarbij je je wilt aansluiten. Wij zorgen dan dat je wordt aangemeld bij het team.

Wat gebeurt er met mijn sponsorbijdrage?

Al het geld van de actie gaat rechtstreeks naar de Nierstichting. We gebruiken het voor preventie, voorlichting en wetenschappelijk onderzoek naar nierziekten. Zo maken we de ultieme droom van iedere nierpatiënt waar: nierziekten genezen. Ook ontwikkelen we de draagbare kunstnier en strijden we voor een kortere wachtlijst voor donornieren om het leven van dialysepatiënten draagbaarder te maken.

Kan ik bijdragen vanuit het buitenland?

Ja, dat kan. Steun een actie via een overboeking naar NL70 INGB 0000 0880 00 ten name van Nierstichting te Bussum. Vermeld hierbij ‘Actie: [naam van actie]’.

Mijn bijdrage staat niet op de actiepagina van de deelnemer, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar actie@nierstichting.nl met je naam en de naam van de deelnemer die je hebt gesteund. Wij gaan dan na of je bijdrage goed is ontvangen.

Hoe kan mijn bedrijf in actie komen?

Je kunt met je bedrijf een eigen actie starten of meedoen aan een evenement. Ook kun je andere deelnemers steunen uit naam van je bedrijf. Op deze pagina vind je meer informatie voor bedrijven.

Start nu een actie