Dag 3 - Strade Bianche; de finale

01-06-2024 | 17:35

De finale dag! Met weer een prachtig uitzicht worden we wakker. Nog 1 dag op de fiets richting Siena. Huib is een doorzetter. Je hoort hem niet, hij geniet van deze mooie fietstocht. Stiekem wordt het wel zwaarder. Geen nood, we helpen hem gewoon een handje. Niet te veel over hebben. De tocht begint over de mooie brede gravelwegen die je ook kunt fietsen in de Eroica tourtocht. Het lijkt allemaal niet stijl maar het stijgingspercentage passeert met gemak elke keer de 15%. Flink doortrappen dus. Maar niet alleen de steile Toscaanse heuvels vormen een uitdaging. Ook fietsen we avontuurlijk door de Toscaanse bossen richting Siena. Totdat we bij een hek niet meer verder konden... Was dat om andere mensen buiten te houden of andersom? We zullen het nooit weten. Gelukkig kreeg één iemand het hek open en konden we verder. Langzaam komen we in de buurt van Siena. 'Huib, wil je nog een paar extra kilometers of steken we de route hier af?'. Tuurlijk kiest Huib voor het eerste. We splitsen op en spreken af op het grote plein in Siena, het piazza del Campo. Ook het eindpunt van de Strade Bianche voor de profs. Huib komt in de tweede groep aan. Op heroïsche wijze tilt hij zijn fiets omhoog op het plein. Gehaald! Allemaal balen we dat het al is afgelopen, maar deze fantastische 3 dagen gaan we niet snel vergeten. Nog 1 keer fietsen we in Siena het stijle straatje op waar de profs ook het plein opkomen. En dan is het echt gedaan. Het doel was nog in ieder geval nog 1 keer een mooie fietstrip maken en tegelijkertijd geld ophalen voor de nierstichting met 'fietsen voor nieren'. Nu afwachten hoe dit jaar verder gaat lopen voor Huib. Hij gaat een ingrijpend traject in. Maar dit pakken ze nooit meer van ons af.

BTW - je kunt nog steeds doneren. Doen! Help ons ons streefbedrag te halen 💪.

En voor iedereen die al gedoneerd heeft, ontzettend bedankt namens ons allemaal!