De Ringvaart roeien voor de Nierstichting!

Maaike en Pascalle
Afgesloten Je kunt niet meer doneren
Wij hebben samen al 100 km afgelegd

Wij (Maaike en Pascalle) weten uit persoonlijke ervaring dat een nierziekte je hele leven overhoop kan gooien. Yorrik (de man van Pascalle) bleek vier jaar geleden, toen hij 29 was, ineens nierfalen te hebben. Daarvoor heeft hij zes maanden later een niertransplantatie ondergaan. Het hele proces en traject had een enorme impact op hem en iedereen om ons heen.

Pascalle is nu zelf 29 en Yorrik is super gezond met de donornier van zijn oudtante Wil, maar bij lang niet iedereen met een nierziekte gaat het zo goed. Wij willen helpen bijdragen aan onderzoek en innovatie door geld op te halen voor de Nierstichting bij het roeien van de Ringvaartregatta van 100km op 31 mei 2023!

Volg ons instagram account voor updates en nieuws!

Ringvaart

De Ringvaart is een begrip in het roeien: het staat bekend als de langste onafgebroken roeimarathon ter wereld. Echt een bucketlist item voor veel roeiers en ook voor de studenten die speciaal voor deze wedstrijd (jazeker, het is ook een time-trial wedstrijd) leren roeien. De meeste ploegen doen er zo'n 10 tot 14 uur over om de finish te bereiken.

We hebben het onszelf dit jaar lekker moeilijk gemaakt door ons in het D2- (dames twee-zonder) veld in te schrijven. Dit is een vrij zwaar en technisch veld waar sinds 2012 (toen de route opnieuw werd opgemeten) nog geen record voor is gevaren. (Er is dus nog geen 2- damesbootje op dit traject gefinished). Doel is om de race in ongeveer 12 uur uit te roeien.

Dit wordt de tweede keer dat we samen deze marathon gaan roeien (en voor ons allebei de vierde keer dat we meedoen). Toevallig was de Ringvaart ook de eerste wedstrijd die we ooit samen hebben gedaan, in 2019. Na slechts 6 weken samen in de D2x (dames dubbeltwee) startten we de Ringvaart. Toen maakte Maaike al de grap dat we het de volgende keer maar in de 2- moesten proberen. Ha-ha-ha...

Bijdragen

We zouden het ontzettend gaaf vinden als je ons doel wil steunen en een bedrag wil doneren op deze pagina!

Als je liever via een creatieve sponsoractie meedoet (zoals X euro per Bft wind op de Kagerplassen, of X euro per blaar, bijvoorbeeld), kan je dat registreren in onze google drive. Na afloop van de Ringvaart zullen we het totaal aantal calorieën, blaren, geconsumeerde bananen, etc daarin invullen zodat je je donatie kan doen!

100 km
De Ringvaart roeien 31-05-2023 | 18:00
100 km
De Ringvaart roeien 31-05-2023 | 18:00

100 km geroeid! Nieuw record gevaren en ook de sprint aan het eind gewonnen!

€ 25 16-06-2023 | 21:49
€ 50 06-06-2023 | 07:38 Zoveel liedjes!
€ 25 04-06-2023 | 14:59 Helden
€ 100 04-06-2023 | 14:37 Minder dan één cent per haal, zelfs zonder de trainingen. Topprestatie
€ 29,40 02-06-2023 | 22:27 294 kilometers geroeid in mei, wat een atleten!! Trots op jullie